Brev:
Amning, nedtrapning og flaske
22. marts 2007
Alder:
9 mdr.
Amning, nedtrapning og flaske
Hej Helen
Vores dreng er nu godt 9 måneder og spiser fint 4 måltider om dagen med vand til, samt ammes 3 (enkelte dage 4) gange om dagen. Er det en passende mælkemængde han dermed får? Jeg giver ham ikke mme eller sødmælk udover at blande lidt sødmælk i hans mos.
Jeg ammer ham før hans lure og inden puttetid om aftenen, men ville gerne kunne være væk indimellem om aftenen. Desuden skal hans far gå hjemme med ham i 12 uger efter Pinse, og så kan han jo ikke ammes før sine lure. Er Det for sent at forsøge at give ham flaske i de situationer eller kan vi bare springe amningen over der? Vi har forsøgt flasken lidt halvhjertet enkelte gange før, hvor han tog lidt, men ikke virkede synderligt interesseret.
Bør jeg trappe amningen yderligere ned i løbet af de næste måneder til han bliver et år og samtidig give ham mere og mere sødmælk? Eller kan jeg amme de 3 gange dagligt til jeg begynder at arbejde, hvor hans far så kan give ham sødmælk/mme - eller er det for brat en overgang for hans mave?
Med venlig hilsen H